Retourneren

Consumenten

Om een bestelling te retourneren onderneem je de stappen op het retourformulier, dat via de onderstaande button te downloaden is:

Retourformulier

Retourneren kan bij ons binnen 60 dagen. Wij bieden dus naast de 14 dagen wettelijke zichttermijn nog wat extra tijd. Zo weet jij zeker of je hebt gevonden wat je zocht.

Je hebt dus 60 dagen bedenktijd. Wanneer je besluit om het product retour te sturen meld je dit bij ons, door te mailen naar klantenservice@slingershop.nl. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen.

Om een bestelling te retourneren kan je de volgende stappen ondernemen:

  • Download en print Retourformulier of gebruik het meegeleverde Retourformulier
  • Knip het retourlabel uit en vul de rest van het formulier in (gedeelte onder Afzender).
  • Verpak de producten in de originele verpakking en doe het ingevulde formulier erbij in.
  • Label het pakket met het uitgeknipte retourlabel.
  • Breng het pakket binnen 60 dagen na ontvangst naar een postkantoor of pakketpunt.

Retourneer het artikel binnen 60 dagen na ontvangst van je bestelling naar:

Slingershop.nl
t.a.v. Retouren
Vosboerweg 1-11
7556 BT Hengelo

Om geretourneerde artikelen te kunnen wederverkopen dienen deze mogelijk in originele verpakking geretourneerd te worden. Indien een product beschadigd is, kunnen wij ervoor kiezen het product deels te vergoeden.

LET OP: Bij een klacht over beschadigde artikelen, dient dit eerst voorgelegd te worden bij ons, zodat er in samenspraak besproken kan worden wat de beste en passende oplossing is. Mocht er bijvoorbeeld iets defect zijn wat niet repareerbaar is, dan kunnen wij overwegen om het artikel niet te laten retourneren. Dit bespaart tijd en retourkosten. Bij (defecte) artikelen die op eigen initiatief geretourneerd worden, zullen de verzendkosten niet worden vergoed.

Schrijf geen tekst op de verpakking. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kunt claimen bij jouw pakketvervoerder.

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd
  • Artikelen anders gekocht dan via onze webshop
  • Artikelen op maat gemaakt (zoals onze letterslingers)

Wij behouden het recht om bij geretourneerde producten slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is

Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?

Jij betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van bestellingen, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor jouw rekening. Het verwerken van retouren duurt maximaal 5 dagen na binnenkomst in ons magazijn.

Uitbetaling

Na ontvangst en inspectie van geretourneerde artikelen zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot terugbetaling. Binnen 2 werkdagen na het verwerken van jouw retourzending wordt het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten gecrediteerd.

Bedrijven

De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om je tegemoet te komen. Neem daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.